Sunday, October 9, 2022

နာဂိတ

Today on countdown 31 days to my birthday , I read about Buddha in his days who was traveling all over the country with his fellow monks arrived at a village one day and rest and camp in a nearby forest.

The villagers had news of him and knowing his fame gathered and brought lots of food and arrived at the forest entrance making so much noise. Buddha hear the noise and said he did not want to meet people and accept presents. 

Here I know the reason he wanted to shun people and crowds.

အသွ်င္ဘုရား ဘုန္းေတာ္ၾကီးေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ယခုအခါ ၌ သည္းခံေတာ္မူပါ၊ ေကာင္းေသာစကားကိုဆိုတတ္ေသာျမတ္စြာဘုရားသည္ ယခုအခါ၌ သည္းခံေတာ္မူပါ။

အသွ်င္ဘုရား ယခုအခါ ၌ ျမတ္စြာဘုရား သည္းခံေတာ္မူရန္ အခိ်န္ျဖစ္ပါသည္။

အသွ်င္ဘုရား ယခုအခါ ၌ နိဂုံးသူ နိဂုံးသား ဇနုပုဒ္သူ ဇနပုဒ္သား ပုဏၰား ႏွင့္အမ်ိဳးသား တို့သည္ ျမတ္စြာဘုရား ၾကြေတာ္မူေလရာ အရပ္သို့ စိတ္ညြတ္ၾကကုန္လ်က္ သာလွ်င္ လိုက္ၾကပါလိမ့္မည္။

အသွ်င္ဘုရား မိုးၾကီးသည္းထန္စြာ ရြာသြန္းလတ္ေသာ္ နိမ့္ရွိဳင္း ရာ အရပ္သို ့ ေရတို့သည္စီးက် ကုန္သကဲ့သုိ ့ အသ်ွင္ဘုရား ဤ အတူသာလွ်င္  နိဂုံးသူ နိဂုံးသား ဇနုပုဒ္သူ ဇနပုဒ္သား ပုဏၰား ႏွင့္အမ်ိဳးသား တို့သည္ ျမတ္စြာဘုရား ၾကြေတာ္မူေလရာ အရပ္သို့ စိတ္ညြတ္ၾကကုန္လ်က္ သာလွ်င္ လိုက္ၾကပါလိမ့္မည္။

ထိုသုိ ့ျဖစ္ျခင္းသည္အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္နည္းဟူမူ------

အသွ်င္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရား ၏သီလေတာ္ ပညာေတာ္သည္ ထိုသို့ၾကီးမား ေတာ္မူျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္ ဟု ေလွ်ာက္၏။

နာဂိတ ငါသည္ အျခံအရံ ( အေက်ာ္အေစာ) နွင့္မဆက္ဆံလို ၊ အျခံအရံ (အေက်ာ္အေစာ ) သည္လည္း ငါႏွင့္အတူ မဆက္ဆံေစလင့္။

နာဂိတ ဤ ( ကာမဂုဏ္ မွ ) ထြက္ေျမာက္မွဳ ၊ “ ေနကၡမၼ “

 ခ်မ္းသာကင္းဆိတ္မွဳ ၊  “ပဝိေဝက “

 ခ်မ္းသာေအးျငိမ္းမွဳ ၊ “ဥပသမ“

 ခ်မ္းသာသိမွဳ ၊ “သေမၺာဓ“

 ခ်မ္းသာကို အလိုရွိတိုင္း မျငိဳမျငင္ မပင္ပန္းပဲမရနိုင္သူသည္ မစင္ၾကယ္မွဳ ခ်မ္းသာငိုက္မ်ဥ္းမွဳ ခ်မ္းသာလာဘ္ ပူေဇာ္ သကာ အေက်ာ္အေစာခ်မ္းသာ ကိုသာယာ (ခံစား) ရာ၏။

 ( ကာမဂုဏ္ မွ ) ထြက္ေျမာက္မွဳ ၊ “ ေနကၡမၼ “

 ခ်မ္းသာကင္းဆိတ္မွဳ ၊  “ပဝိေဝက “

 ခ်မ္းသာေအးျငိမ္းမွဳ ၊ “ဥပသမ“

 ခ်မ္းသာသိမွဳ ၊ “သေမၺာဓ“

 ခ်မ္းသာကို အလိုရွိတိုင္း မျငိဳမျငင္ မပင္ပန္းပဲရေသာ ငါသည္  မစင္ၾကယ္မွဳ ခ်မ္းသာငိုက္မ်ဥ္းမွဳ ခ်မ္းသာလာဘ္ ပူေဇာ္ သကာ အေက်ာ္အေစာခ်မ္းသာ ကို အဘယ္မွာ  သာယာ (ခံစား) ရာအ့ံနည္း။

နာဂိတ စားေသာက္ခဲ လ်က္အပ္ေသာ အစာအာဟာရ၏အက်ိဳးဆက္ကား က်င္ၾကီးက်င္ငယ္ ပင္တည္း၊

ဤ က်င္ၾကီးက်င္ငယ္ သည္ထိုစားေသာက္ခဲ လ်က္အပ္ေသာ အစာအာဟာရ၏ အက်ိဳးဆက္ ေပတည္း။

နာဂိတ ခ်စ္ အပ္ေသာသတၱဝါ သခၤါရတို့၏ အက်ိဳးဆက္ ကားပ်က္စီးျခင္း ေကြကြင္းျခင္း ပူေဆြးငို ေကြ်းျခင္း ဆင္းရဲျခင္း ႏွလုံးမသာျခင္း ျပင္းစြာပင္ပန္းျခင္း တို ့ပင္တည္း။ ဤ အျဖစ္ သည္ ထို ခ်စ္ခင္မွဳ ၏အက်ိဳးဆက္ေပတည္း။

နာဂိတ မတင့္တယ္ေသာ အာရုံနိမိတ္ ၌ ၾကိဳးပမ္းမွဳ ကို အဖန္ဖန္ အားထုတ္သူ အားတင့္တယ္ေသာ အာရုံနိမိတ္ ၌ စက္ဆုပ္ရြံရွာျခင္း သည္ေကာင္းစြာတည္၏။ ဤ အျဖစ္သည္ ထိုၾကိဳးပမ္းမွဳ ၏ အက်ိဳးဆက္ေပတည္း။

နာဂိတ ေတြ ့ထိမွဳ “ဖႆ“ျဖစ္ေပၚေၾကာင္း “အာယတန“ေျခာက္ပါးတို့၌ အနိစၥ ဟု အဖန္ဖန္ ရွဳေလ့ရွိသည္ ျဖစ္၍ ေနေသာသူအား ေတြ ့ထိမွဳ “ဖႆ“ ၌ စက္ဆုပ္ရြံ ရွာ ျခင္းသည္ေကာင္းစြာတည္၏။

ဤအျဖစ္သည္ ထို (အဖန္ဖန္ ရွဳလ်က္ေနျခင္း ) ၏ အက်ိဳးဆက္ေပတည္း။

နာဂိတ ( ျပင္းစြာစြဲလန္းမွဳ ) ဥပါဒါန္တရား ၏အာရုံျဖစ္ေသာ ခႏၶာ ငါးပါး တို ့၌ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္း ကို အဖန္ဖန္ ရွဳ ေလ့ရွိသည္ ျဖစ္၍ ေနေသာသူအား ျပင္းစြာစြဲလမ္းမွဳ “ ဥပါဒါန္ “ ၌ စက္ဆုပ္ရြံ ရွာျခင္းသည္ ေကာင္းစြာတည္၏။ 

ဤ အျဖစ္သည္ ထို (အဖန္ဖန္ ရွဳလ်က္ေနျခင္း ) ၏ အကိ်ဳးဆက္ေပတည္းဟု (မိန္ ့ေတာ္မူ၏)။

ဒသမသုတ္။

All are from Pali Canon in Myanmar thanks to the Sixth Buddhist council . Instead of saying prayers in Pali that we don't understand,  I prefer reading what Buddha said in Myanmar or English which I understand.

Anna.


No comments:

Post a Comment