Sunday, October 9, 2022

ဌာနသုတ္

 ရဟန္းတို ့မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာက်ၤားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ဆင္ျခင္ အပ္ေသာ အေၾကာင္း တို ့သည္ ဤ ငါးမ်ိဳးတို ့တည္း။

အဘယ္ငါးမ်ိဳးတို့နည္းဟူမူ------

“ (ငါသည္ ) အိုျခင္းသေဘာရွိ၏၊ ထိုအိုျခင္းသေဘာကို မလြန္ဆန္ နိုင္ေခ် “ ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာက်ၤားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ဆင္ျခင္ အပ္၏။

“နာျခင္းသေဘာရွိ၏၊ နာျခင္းသေဘာကို မလြန္ဆန္ နိုင္ေခ်“ ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာက်ၤားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ဆင္ျခင္ အပ္၏။

“ေသျခင္းသေဘာရွိ၏၊ေသျခင္းသေဘာတရားကို မလြန္ဆန္ နိုင္ေခ်“ ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာက်ၤားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ဆင္ျခင္ အပ္၏။

“ငါ၏ ခ်စ္ျမတ္နိုးအပ္ေသာအရာအားလုံးတို့ႏွင့္ရွင္ကြဲကြဲရျခင္း ေသကြဲကြဲ ရျခင္းသည္ ျဖစ္ေခ်မည္ “ 

ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာက်ၤားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ဆင္ျခင္ အပ္၏။

“( ငါသည္ ) ကံသာလွ်င္ မိမိ ဥစၥာရွိ၏၊ကံသာလွ်င္အေမြခံျဖစ္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ ကိုးကြယ္မွီခို ရာရွိ၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံသာ ျဖစ္ရေပမည္ “ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာကၤ်ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ဆင္ျခင္အပ္၏။


ဆက္ရန္။


ရဟန္းတို ့အဘယ္အက်ိဳးထူးကိုစြဲ၍ “(ငါသည္) အိုျခင္းသေဘာရွိ၏၊ အိုျခင္းသေဘာကိုမလြန္ဆန္နိုင္ေခ်“ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာကၤ်ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ဆင္ျခင္အပ္သနည္း။

ရဟန္းတို့သတၱဝါတို့အား ပ်ိဳရြယ္ခ်ိန္ ၌ ပ်ိဳရြယ္မာန္ယစ္ျခင္း ရွိ၏။ ယင္းပ်ိဳရြယ္မာန္ ယစ္ျခင္းျဖင့္ ေမ့ေလ်ာ့ ယစ္မူးကုန္ေသာ သတၱဝါ တို့သည္ ကာယဒုစရိုက္ကိုျပဳက်င့္ကုန္၏၊ ဝစီဒုစရိုက္ကိုျပဳက်င့္ကုန္၏၊ မေနာဒုစရိုက္ကိုျပဳက်င့္ကုန္၏၊ ထို ( အိုျခင္း ) အေၾကာင္းကို မျပတ္ဆင္ခ်င္ေသာထိုသူအား ပ်ိဳရြယ္ခ်ိန္၌ ပ်ိဳရြယ္မာန္ယစ္ျခင္းသည္ အခ်င္းခပ္သိမ္းမူလည္း ေပ်ာက္ကင္း၏၊ေခါင္းပါးျခင္းမူလည္းျဖစ္၏။

ရဟန္းတို့ ဤ အက်ိဳးထူးကိုစြဲ၍ “ ငါသည္ အိုျခင္းသေဘာရွိ၏၊ အိုျခင္းသေဘာကိုမလြန္ဆန္နိုင္ေခ်“ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာကၤ်ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ဆင္ျခင္အပ္၏။


ဆက္ရန္။


ရဟန္းတို ့အဘယ္အက်ိဳးထူးကိုစြဲ၍ “(ငါသည္) နာျခင္းသေဘာရွိ၏၊  နာျခင္းသေဘာကိုမလြန္ဆန္နိုင္ေခ်“ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာကၤ်ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ဆင္ျခင္အပ္သနည္း။

ရဟန္းတို့သတၱဝါတို့အား အနာကင္းခ်ိန္တြင္ အနာကင္းမွဳ မာန္ယစ္ျခင္း    ရွိ၏။ ယင္းပ်ိဳရြယ္မာန္ ယစ္ျခင္းျဖင့္ ေမ့ေလ်ာ့ ယစ္မူးကုန္ေသာ သတၱဝါ တို့သည္ ကာယဒုစရိုက္ကိုျပဳက်င့္ကုန္၏၊ ဝစီဒုစရိုက္ကိုျပဳက်င့္ကုန္၏၊ မေနာဒုစရိုက္ကိုျပဳက်င့္ကုန္၏၊ ထို ( နာျခင္း ) အေၾကာင္းကို မျပတ္ဆင္ခ်င္ေသာထိုသူအား ပ်ိဳရြယ္ခ်ိန္၌ ပ်ိဳရြယ္မာန္ယစ္ျခင္းသည္ အခ်င္းခပ္သိမ္းမူလည္း ေပ်ာက္ကင္း၏၊ေခါင္းပါးျခင္းမူလည္းျဖစ္၏။

ရဟန္းတို့ ဤ အက်ိဳးထူးကိုစြဲ၍ “ ငါသည္ နာျခင္းသေဘာရွိ၏၊ နာျခင္းသေဘာကိုမလြန္ဆန္နိုင္ေခ်“ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာကၤ်ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ဆင္ျခင္အပ္၏။


ဆက္ရန္။

ရဟန္းတို ့အဘယ္အက်ိဳးထူးကိုစြဲ၍ “(ငါသည္) ေသျခင္းသေဘာရွိ၏၊ ေသျခင္းသေဘာကိုမလြန္ဆန္နိုင္ေခ်“ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာကၤ်ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ဆင္ျခင္အပ္သနည္း။

ရဟန္းတို့သတၱဝါတို့အား အသက္ရွင္ခ်ိန္ ၌ အသက္ မာန္ယစ္ျခင္း ရွိ၏။ ယင္း အသက္မာန္ ယစ္ျခင္းျဖင့္ ေမ့ေလ်ာ့ ယစ္မူးကုန္ေသာ သတၱဝါ တို့သည္ ကာယဒုစရိုက္ကိုျပဳက်င့္ကုန္၏၊ ဝစီဒုစရိုက္ကိုျပဳက်င့္ကုန္၏၊ မေနာဒုစရိုက္ကိုျပဳက်င့္ကုန္၏၊ ထို ( ေသျခင္း ) အေၾကာင္းကို မျပတ္ဆင္ခ်င္ေသာထိုသူအား ပ်ိဳရြယ္ခ်ိန္၌ ပ်ိဳရြယ္မာန္ယစ္ျခင္းသည္ အခ်င္းခပ္သိမ္းမူလည္း ေပ်ာက္ကင္း၏၊ေခါင္းပါးျခင္းမူလည္းျဖစ္၏။

ရဟန္းတို့ ဤ အက်ိဳးထူးကိုစြဲ၍ “ ငါသည္ ေသျခင္းသေဘာရွိ၏၊ ေသျခင္းသေဘာကိုမလြန္ဆန္နိုင္ေခ်“ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာကၤ်ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ဆင္ျခင္အပ္၏။


ဆက္ရန္။


ရဟန္းတို ့အဘယ္အက်ိဳးထူးကိုစြဲ၍ “ငါ၏ခ်စ္ျမတ္နိုး အပ္ေသာ အရာအားလုံးႏွင့္ ရွင္ကြဲကြဲရျခင္း ေသကြဲကြဲရျခင္းျဖစ္ ေခ်မည္“ ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာကၤ်ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ဆင္ျခင္အပ္သနည္း။

ရဟန္းတို့သတၱဝါတို့အား ခ်စ္ခင္ျမတ္နိုးအပ္ေသာ အရာတို့၌ လိုလား စြဲမက္ျခင္း “ဆနၵရာဂ“ ျဖင့္စြဲမက္ေသာ သတၱဝါ တို့သည္ ကာယဒုစရိုက္ကိုျပဳက်င့္ကုန္၏၊ ဝစီဒုစရိုက္ကိုျပဳက်င့္ကုန္၏၊ မေနာဒုစရိုက္ကိုျပဳက်င့္ကုန္၏၊ ထို ( ကြဲျခင္း ) အေၾကာင္းကို မျပတ္ဆင္ခ်င္ေသာထိုသူအားခ်စ္အပ္ျမတ္နိုးအပ္ေသာ အရာတို့၌ လို လား စြဲမက္ျခင္းသည္ အခ်င္းခပ္သိမ္းမွဳလည္း  ေပ်ာက္ကင္း၏၊ေခါင္းပါးျခင္းမူလည္းျဖစ္၏။

ရဟန္းတို့ ဤ အက်ိဳးထူးကိုစြဲ၍ “ “ငါ၏ခ်စ္ျမတ္နိုး အပ္ေသာ အရာအားလုံးႏွင့္ ရွင္ကြဲကြဲရျခင္း ေသကြဲကြဲရျခင္းျဖစ္ ေခ်မည္“ ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာကၤ်ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ  မျပတ္ဆင္ျခင္အပ္၏။


ဆက္ရန္။

ရဟန္းတို ့အဘယ္အက်ိဳးထူးကိုစြဲ၍“( ငါသည္ ) ကံသာလွ်င္ မိမိ ဥစၥာရွိ၏၊ကံသာလွ်င္အေမြခံျဖစ္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ ကိုးကြယ္မွီခို ရာရွိ၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံသာ ျဖစ္ရေပမည္ “ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာကၤ်ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ဆင္ျခင္အပ္သနည္း။

ရဟန္းတို ့ သတၱဝါတို့အား ကာယဒုစရိုက္ ဝစီဒုစရိုက္ မေနာဒုစရိုက္ သည္ရွိ၏။ ထိုကံအေၾကာင္းကို မျပတ္ဆင္ခ်င္ေသာ ထိုသူအား မေကာင္းမွဳသည္ အခ်င္းခပ္သိမ္းမူလည္းေပ်ာက္ကင္း၏၊ ေခါင္းပါးျခင္းမူလည္းျဖစ္၏။

ရဟန္းတို ့ဤ အက်ိဳးထူးကို စြဲ၍ 

“( ငါသည္ ) ကံသာလွ်င္ မိမိ ဥစၥာရွိ၏၊ကံသာလွ်င္အေမြခံျဖစ္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ ကိုးကြယ္မွီခို ရာရွိ၏၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ငါျပဳမိေသာ ကံ၏ အေမြခံသာ ျဖစ္ရေပမည္ “ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာကၤ်ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ဆင္ျခင္အပ္၏။

ဆက္ရန္။


No comments:

Post a Comment